Dag 15

Hade planer för dagen men fick ändra dem eftersom dottern hade feber. Det är skönt att jag inte bestämt något med någon utan det var mest kansken.
Idag har dottern sovit mycket och jag har därför haft tid att ringa lite samtal som behövdes. Fick tag i försäkringskassan och mitt jobb. Inget av samtalen var direkt upplyftande utan mera "måsten"
Det konstaterades att jag kommer förlora min sjukpenning pga av att jag inte tar ut full föräldrapenning, men jag har inget val. Dagarna måste spridas ut så eftersom det dröjer innan dottern skolats in på dagis.
Andra samtalet bekräftade bara det jag haft "på känn", nu kommer jag inte ifrågasätta min intuition... får mer och mer vittnen på att lita på den. Känns det inte bra så kommer det nog inte blir bra hur jag än vrider och vänder på det, hur mkt jag än försöker få det att gå ihop.
Det jag hade på känn var att skolan jag jobbar på inte skulle kunna erbjuda mig min tjänst efter avslutad föräldrarledighet, trots att chefen sa annat så kändes det inte som om det var där jag kommer jobba i höst. Tråkiga är bara att jag fick ta reda på det själv, jag fick ringa och fråga och få min misstanke bekräftad.

Känns lite tråkigt att inte vara behövd (saknad?) på jobbet, men att jobba är bara att sälja min tid. Jag säljer inte mig. Jag är fortfarande jag. Jag är perfekt!

Dag 15.
Snart är han här
Snart är vi här
Vi har aldrig varit något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback