Ha INGA förväntningar!

Upprepar gång på gång, "ha inga förväntningar"
-vadå?? ska man inte drömma eller längta efter saker?? brukar folk säga.
Men då är det drömmar och längtan och inte förväntningar.
Förväntningar är ju när jag tror mig kunna förutspå hur saker å ting ska ske och se ut. Jag tror att vissa personer kommer reagera på ett visst sätt efter den roll jag gett dem efter deras förflutna.

Åter har jag blivit väckt från mina förväntningar. Personer jag trodde skulle reagera på ett visst sätt har reagerat på ett helt annat och resultatet blir att jag känner mig ledsen och förvirrad. Kände inte jag de här personerna? Saker som de pratat om, som jag har format min uppfattning från var det bara tomt snack utan något bakom?

Den ledsna och sårade Angelica tänker "Om de är me i leken får de leken tåla" sen börjar hon dra i några trådar. Men den ledsna och sårade Angelica vill egentligen vara glad och lycklig och att knuffa snöbollen större gör inte henne glad och lycklig.
Vad gör någon "ledsen och sårad" glad och lycklig?
hans ansikte flyter över kudden.
Du jag tror vi flyr rakt in i solen.
Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig
men du jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback